יום חמישי, 27 במרץ 2014

הגרב"ד פובסקי בשיחה לשבועון "כפר חב"ד"; האם ראש הישיבה לא ידע עם מי הוא מדבר, או שמא עבר בעצמו ואישר את הכתבה ?

ישראל קליין


הגרב"ד פוברסקי, מראשי ישיבת פוניבז' מופיע בעמוד השער של השבועון "כפר חב"ד" שיצא לאור השבוע. תחת הכותרת "להפיל את החומות" מתנוססת תמונתו של הגרב"ד כשהוא משוחח עם הרב מאיר אליטוב. האם מדובר בעוד טריק עיתונאי והגרב"ד לא ידע עם מי הוא משוחח, או שמא עבר בעצמו על הדברים שנכתבו ואישר אותם ?

תחת הכותרת המרעישה "הגרא"מ שך הכריז מלחמה, הגרב"ד פוברסקי השלים" הועלתה באתר האינטרנט 'כיכר השבת' ידיעה על ראיון שהעניק הגרב"ד פוברסקי, מראשי ישיבת פוניבז' וחבר במועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' לשבועון כפר חב"ד.

בידיעה מסופר על כך, שהגרב"ד שוחח עם מחבר סדרת הספרים 'משנתו של הרבי מליובאוויטש', הרב מאיר אליטוב, ואמר לו שהוא מתפעל מבקיאותו וגאונותו של הרבי, ושמידי שבוע הוא מקבל שיחה של הרבי מליובאוויטש.

הרב אליטוב העלה על כך ש"הגיע הזמן שגם בישיבת פוניבז' ובשאר הישיבות הליטאיות ישמעו על אלפי חידושיו המופלאים של הרבי בש"ס, ברמב"ם, בירושלמי, ברש"י על התורה וכו'. זוהי שעת הכושר להפיל את החומות שנבנו סביב עולם הישיבות מפני תורתו של הרבי".

הרב אליטוב הוסיף ואמר ש"בימים האלו בהם עומדת היהדות החרדית על נפשה תוך התלכדות גדולה של כל גווני הציבור החרדי, הגיע הזמן לתקן גם את העוול הגדול, שהוא לא בעיקר כלפי תורתו של הרבי, אלא בעיקר כלפי אלפי בחורי הישיבות. הם, הבחורים, לא רק שלא שמעו דבר וחצי דבר מתורתו, אלא שאינם יודעים אפילו מה הם מפסידים בגלל המחלוקת על חב"ד".

הרב פוברסקי בתגובה סיפר כי הוא מקבל שיחה שבועית של הרבי מליובאוויטש, אותה מדפיסים לאור בחב"ד מידי שבוע. "אני מתפעל מגאונותו וגאונותו של הרבי", כמו כן סיפר הגרב"ד על פגישתו הלילית עם הרבי מליובאוויטש לפני קרוב לשישים שנה, במהלכה שוחח עם הרבי בדברי תורה.

מטבע הדברים, הכותרת עוררה הדים רבים ברחוב, כשהדיון אודות הקשר הליטאי עם חב"ד הועלה מהאוב. כשרבים בקרב ראשי הישיבות ובני התורה מבקרים את התנהלותו של הגרב"ד פוברסקי בעניין, כנגד דעתו של מרן הגרא"מ שך זצוק"ל.

שעות ספורות לאחר פרסום הידיעה, באתר האינטרנט 'בחדרי חרדים' הועלתה הכחשה כביכול בשם מקורביו של הגרב"ד, "חוצפה כפולה, של העיתון ושל התקשורת", זעקה הכותרת. "מקורביו של הגרב"ד פוברסקי מאשימים: לראש הישיבה לא נאמר כי השיחה שהתקיימה איתו מיועדת לשבועון כפר חב"ד".

בידיעה טוען הכתב שמדובר בטריק תקשורתי מוכר - שנעשה בעבר לרבנים אחרים. והשיחה הוכנסה שלא על דעתו של ראש הישיבה כלל.

בכתבה מצוטט אחד מבני ביתו של הגרב"ד, שמבהיר כי "גם ברגע נתון זה דלתו של ראש הישיבה פתוחה לכל דורש. הוא מוכן לשוחח עם כל אדם באשר הוא, בכל נושא שיחפוץ, ואף יתייחס אליו במאור פנים כדרכו. לגבי השיחה הצפויה להתפרסם מחר, הרב מאיר אליטוב אכן שוחח עם ראש הישיבה - אך לא טרח לציין כי השיחה תתפרסם בשבועון 'כפר חב"ד'. לראש הישיבה נאמר כי הדברים מיועדים לספר תורני שיעסוק בתורת הרבי, ולפיכך ראש הישיבה לא הביע את התנגדותו".


"ובכלל", זועם בן הבית, מהיותר מקורבים לראש הישיבה, "אם תשים לב לפרטים הקטנים, תראה שהם פרסמו את שער העיתון כבר ביום רביעי - בכדי שאנשים יתנו את דעתם לכך שראש הישיבה מופיע בו, מבלי לשים לב לפרטים הקטנים, שאפילו הם לא העיזו לכתוב שהוא העניק להם שיחה או ראיון - כפי שטרחו לציין בהודעות לא רשמיות".

לטענת הכתב הוא פנה לרב מאיר אליטוב מי שערך את השיחה עם הגרב"ד, וביקש לדעת האם הוא טרח ליידע את ראש הישיבה כי השיחה תתפרסם בשבועון כפר חב"ד.

כשתגובת אליטוב היתה; "אינני מגיב לשאלות בנוגע לשיחתי עם הגרב"ד. השיחה תפורסם מחר בכפר חב"ד ובה תקבל תשובות על כל שאלותיך". 

בחב"ד מזימים את הכחשת המקורבים


שעות ספורות לאחר פרסום הכחשת מקורבי הגרב"ד פוברסקי, הועלתה באתר האינטרנט 'כיכר השבת' כותרת חדשה, ובה נטען כי הרב פוברסקי בעצמו אישר את הכתבה; בניגוד לטענות: הרב פוברסקי אישר את הכתבה ב"כפר חב"ד" כך הועלתה הכותרת החדשה באתר.

"בניגוד לציטוטים של גורמים עלומי שם שהגדירו את עצמם כ"מקורבי הגרב"ד פוברסקי", ל"כיכר השבת" נודע כי הרב פוברסקי עצמו אישר את הכתבה המתפרסמת בסוף השבוע ב"כפר חב"ד" וכבר הצליחה לעורר סערה רבה במגזר הליטאי".

את הדברים סומך הכתב על גורם בחב"ד ששוחח עם 'כיכר השבת' ושלל את הטענות לפיהן דברי הרב פוברסקי הוצאו מהקשרם על ידי העיתון: "מי שמכיר את עיתון כפר חב"ד יודע שאין אפשרות שכתבה כזו תפורסם ללא אישור מסודר. זה עיתון שמתנזר מפוליטיקה וכולו קודש".

"משעשע לראות שאם פעם ההכחשה הייתה יוצאת מהאישיות עצמה, היום "המקורבים" הם אלו שמוציאים הכחשות. הדבר הזה מוכיח כי ישנם גורמים שונים שנמצאים בלחץ מאז הפרסום על הכתבה". 

בהמשך הידיעה מציין הכתב, כי בעבר, בעת שפורסם כי הגרב"ד פוברסקי קיבל את ה"חוזר" הגאון רבי יואל קאהן - הדמות המזוהה כיום יותר מכל עם הרבי מליובאוויטש, יצאה הכחשה לדברים. באותם ימים, פרסם "כיכר השבת" קטע וידאו שתיעד את המפגש הלבבי החם והמאחד בין הרבנים והביא לקיצן של ההכחשות. 

ושוב, עצתינו לקוראים, להבא לפני שאתם מאמינים לידיעה שעולה באתר אינטרנט, תחשבו פעמיים ! לא כל מה שנכתב שם - נכון.


עמ' השער בשבועון כפר חב"ד


החויזר הגאון רבי יואל קאהן, בבית הגרב"ד פוברסקי




























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה