יום שני, 28 באפריל 2014

לא רק הצעירים: הגר"ש אויערבאך בהוראה שלא להתייצב גם לבני ה-22 ומעלה

במענה לבני 22 ומעלה שבאו לשאול את הגר"ש אויערבאך האם להתיצב בלשכת גיוס, השיב כי "אין רוח חכמים נוחה" מדבר זה • הועדה להצלת עולם התורה מגזירת הגיוס נערכת להמשך המערכה, מרכזת רישום פרטים של אלפי הבחורים שלא התיצבו בלשכות הגיוס
אין רוח חכמים נוחה מדבר זה, הגר"ש אויערבאך

הבוקר בעיתון 'הפלס' מתפרסמת ידיעה על דרישה בקרב בני הישיבות הזכאים לפטור מהשירות הצבאי על פי חוק, לקבל את תעודות הפטור בדואר כפי שהיה נהוג בעבר.

בשבועות האחרונים מקבלים אלפי בחורי ישיבות ואברכים בני 22 ומעלה צווי התיצבות למדור בני ישיבות בתל השומר, גורמי הצבא התעקשו בראיונות שנערכו עימם בכלי התקשורת החרדים שכביכול ההתיצבות של בני ה-22 ומעלה היא אך ורק על מנת לקבל את הפטור. בעקבות כך הועלו תהיות מדוע בכלל דורשים בצבא את ההתיצבות, בעוד שבעבר תעודות הפטור נשלחו בדואר.

בהמשך מדווח העיתון על כך, שבימים האחרונים עלו מקבלי צווי התיצבות מבני 22 ומעלה לשאול את דעתו של הגר"ש אויערבאך בעניין, לאחר ששמע ובחן את כל הצדדים והנתונים השיב לשואלים "כי אין רוח חכמים נוחה" מדבר זה.

הדרישה לשלוח את תעודות הפטור בדואר, הכותרת הבוקר בעיתון 'הפלס'


בתוך כך, עסקני 'הועדה להצלת עולם התורה מגזירת הגיוס' נערכים להמשך המערכה, במודעה שפורסמה ב'הפלס' פונים העסקנים לאותם אלפים שלא התיצבו בלשכת הגיוס, שירשמו את פרטיהם לצורך התארגנות.

תחת הכותרת "רישום מקדשי השם", פונים העסקנים לבחורים.

"בימים אלו אנו פותחים בפרויקט של רישום פרטיהם של אלפי בחורי הישיבות שמקדשים ם שמים ואינם מתייצבים בלשכות הגיוס".

"לטובת המערכה החשובה על עתיד עולם התורה באר"י, מתבקש כל אחד ואחד מהבחורים מקדשי ד' לפנות למוקד הרישום המיוחד ולהשאיר את פרטיו".

בהמשך המודעה מסבירים העסקנים את חלר ממטרות הרישום "הרשימה תסייע למאבק בגזירת הגיוס בתחומים רבים, בין השאר לפעולה מיידית בעת מעצר, לעמידה בקשר מול הבחורים ומשפחותיהם, שליחת חומרי הסברה, ועוד".

בעקבות החשש מהתנכלויות של אינשי דלא מעלי לאותם בחורים מקדשי השם, מבטיחים העסקנים על חיסיון מוחלט, "שמות הבחורים ופרטיהם, ישמרו בחיסיון מוחלט, ויעמדו לשימוש הועדה בלבד".






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה