יום חמישי, 3 באפריל 2014

הרב דב ליאור בפסק הלכה: אסור לקבל כספים מ"הקרן לידידות"

'בית ההוראה לענייני ציבור' בראשות הרב דוב ליאור, הוציא השבוע קריאה לציבור להימנע מלקבל כספי קמחא דפסחא מ"הקרן לידידות" של יחיאל אקשטיין

אסור לקבל כספי קמחא דפסחא מ"הקרן לידידות". הרב דב ליאור
על רקע אסיפת המוצרים וכספי קמחא דפסחא ביוזמת הקרן לידידות של יחיאל אקשטיין בסניפי רשת המרכולים 'שופרסל', יוצאים רבנים מהציבור הדתי לאומי בקריאה שלא לקבל כספים אלו.

בקריאה של 'בית ההוראה לענייני ציבור' בראשות הרב דב ליאור קובעים הרבנים, כי "קיים איסור מוחלט לקבל צדקה מנוכרים במיוחד לצורך קיום מצוה, מקורו של הכסף מכנסיות ונוצרים אוונגליסטים הפועלים בארץ ובחו"ל במטרה לחדור לקהילה היהודית וליצור תלות ומחוייבות".

בבית ההוראה ציינו, כי בשבועות האחרונים הגיעו אליהם פניות רבות על גופים רבים הקשורים לארגונים נוצריים, חלקם באופן גלוי וחלקם באופן סמוי, המחלקים כספי קמחא דפסח ברחבי הארץ ובפרט באיזור יו"ש.

בין הגופים העושים זאת ציינו הרבנים את הקרן הנוצרית "הקרן לידידות" IFCJ , שמה המלא "קרן הידידות (האחווה) הבינלאומית לנוצרים ויהודים", הנוצרים ידידי ההתנחלויות", CFOIC ועוד.

בקריאה ציינו הרבנים כי גדולי הדור, הרב אברהם שפירא זצ"ל, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל והרב הרב עובדיה יוסף זצ"ל, כבר פסקו כי חל איסור מוחלט לקבל תרומות וכספים מהקרן הנוצרית, הקרן לידידות ואחרים.

על הקריאה חתומים הרב דוב ליאור, הרב גדעון פרל, הרב אליקים לבנון, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב דוד חי הכהן והרב שמעון כהן.

בתוך כך, נשלחה פניה לרשת 'שופרסל' בדרישה להפסיק מיידית את שיתוף הפעולה עם אותם קרנות צדקה, שכל מטרתם היא פעילות מיסיון וחדירה לתוככי העם היהודי בישראל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה