יום שבת, 26 ביולי 2014

המורדים בעירק פוצצו את קבר יונה הנביא • צפו


ג. סגל


ב24 ליולי פוצצו מורדי הארגון הקיצוני דאע"ש בעירק את קברו של יונה הנביא בעיר מוסול. הם הורו לכל הנוכחים לצאת, ולאחר זאת פוצצו את המבנה בעזרת חומר נפץ. עדי ראיה סיפרו שמספר בתים באזור נפגעו מעוצמת הפיצוץ.

בסרטון ניתן לראות את פיצוץ מתחם הקבר בידי לוחמי דאע"ש, כפי שצולם על ידם והועלה ליוטיוב.

קבר יונה הנביא שימש עד לפיצוץ, לא עלינו, בתור מסגד. בשנת 1990 תחת ממשלו של סאדם חוסיין המבנה עבר שיפוץ נרחב. קבר הנביא שימש כמקום עליה לרגל למאמינים מרחבי העולם.

דאע"ש, או 'המדינה האסלאמית', הוא ארגון גרילה מוסלמי סוני הפועל בעירק ובסוריה. הארגון הוקם ב-2003 על ידי קנאים מוסלמים.

ב-2004 הארגון חבר לאל קאעידה מבית מדרשו של בן לאדן. הם נודעו בתקופה זו כאל-קאעידה בעיראק. ב-2014, נתגלעה מח' בין מדינאי אל-קאעידה למפקדי הארגון בשטח. כתוצאה מזאת הם עזבו את אל-קעידה, והפכו לארגון עצמאי בשם דאע"ש. מנהיג הארגון, המכנה עמו כיום ח'ליף, הוא אבו בכר אל-בגדאדי.

מפנים חפצי ערך מההריסות לאחר הפיצוץ העז
בשלהי יוני 2014 הכריז הארגון על הקמת הח'ליפות האסלאמית בשטחים שבשליטתו ושינה את שמו להמדינה האסלאמית. הם הכתירו את מפקדם אל-בגדדי לח'ליף. על פי האמונה האסלאמית העולם כולו אמור להשלט על ידי המוסלמים, כך ששינוי השם למדינה האסלאמית במקום המדינה האסלאמית בסוריה ובעירק מעיד לכאורה על הרחבת השאיפות.

העיר מוסול ממוקמת על נהר החידקל, אשר מוזכר בתורה כאחד הנהרות היוצאים מגן עדן. בעיר היו אלפי יהודים שעלו במסגרת מבצע עזרא ונחמיה וכיום העיר התרוקנה מיהודים כליל. בתחילת חודש יוני 2014  העיר נכבשה על ידי דאע''ש. בתוך שבועות, ברחו ממוסול כל תושבי העיר הנוצרים, לאחר שאנשי דאע''ש או כעת המדינה האיסלאמית הורו לנוצרים שבעיר להמיר את דתם לאיסלאם או לשלם מס.


שער הכניסה למתחם שנותר שלם ברובו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה