יום שבת, 22 בנובמבר 2014

ברוך דיין האמת: הגר"י ברנשטיין זצ"ל

אבל בכפר חסידים: בבית החולים רמב"ם נפטר הגאון רבי יצחק ברנשטיין זצ"ל, מראשי ישיבת 'כנסת חזקיהו' • בן 78 בפטירתו • הלוויתו מחר ב-11:00


ברוך דיין האמת: הג"ר יצחק ברנשטיין זצ"ל
ברוך דיין האמת: במהלך השבת הלך לעולמו בבית החולים רמב"ם בחיפה, הגאון רבי יצחק ברנשטיין זצ"ל מראשי הישיבה הגדולה 'כנסת חזקיהו' ברכסים, לאחר מחלה ממושכת, היה בן 79 בפטירתו.

בתקופה האחרונה חלה מאוד ובימים האחרונים נוסף לו השם 'יחיאל' בהוראת גדולי ישראל אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

נולד בו' טבת תרצ"ו לאביו הגאון רבי חיים ברנשטיין זצ"ל ולאמו מרת חיה שרה מלכה ע"ה. כבר בצעירותו נודע כי עדיו לגדולות וניכר בכשרונותיו הברוכים.

בעודו עדיין בגיל ילדות נכנס ללמוד בישיבת "כנסת חזקיהו" ששכנה אז בישוב זכרון יעקב. שם נקשר למורו ורבו הגאון רבי נח שמעונביץ' ראש הישיבה הראשון של הישיבה שטיפח אותו ודיבר רבות בשבחו ובגדולתו של תלמידו המובהק.

בהגיעו לפרקו נישא לרבנית רחל מישקובסקי, בתו של הגאון רבי שלמה מישקובסקי ונכדתו של המשגיח רבי חזקיהו יוסף משיקובסקי שעל שמו נקראת ישיבה.

יום שלישי, 18 בנובמבר 2014

התקשורת העולמית מדווחת על הטבח בבית הכנסת, דיווחים מקוממים בחלק מכלי התקשורת

כלי התקשורת בעולם מדווחים גם הם על הטבח האכזרי בבית הכנסת הבוקר, כותרת מקוממת ב-cnn דיווחה על מותם של ארבעה ישראלים ושני פלסטינים בבית כנסת בהר נוף - לאחר מחאה כנגדם שונתה הכותרת. באיטליה ציינו: שבתקופה האחרונה נהרגו 12 פלסטינים, רק שכחו לציין ש-6 מתוכם הם מחבלים שנהרגו במהלך פעולת טרור.


הכותרת המקוממת ב-cnn
הפיגוע הרצחני הבוקר (יום ג') בשכונת הר נוף בירושלים הפך מיד לאירוע החדשותי הגדול של היום בתקשורת העולמית. ברבים מאתרי החדשות המובילים בעולם הקדישו לו את הכותרת הראשית, וגם באחרים הוא הובלט מאוד. אבל ישראלים שקיוו להבנה בינלאומית כלשהי, נתקלו במקום זאת ב-CNN בידיעה שכותרתה מקוממת: "ארבעה ישראלים ושני פלסטינים נהרגו בפיגוע בירושלים לדברי המשטרה המקומית" - כותרת שאינה מציינת כי שני הפלסטינים הם מבצעי הפיגוע. יצוין כי בעמוד השער של האתר הופיעה כותרת שונה: "4 ישראלים נרצחו בפיגוע בבית כנסת בירושלים". בהמשך שונתה גם כותרת הידיעה עצמה ב-CNN.

 במשרד החוץ בירושלים אמרו כי הם רואים בחומרה את "הדיווחים המוטים ברשתות הזרות" על הטבח בבית הכנסת. "החל משעות הבוקר המוקדמות פעל משרד החוץ מול הרשתות הזרות בדרישה לתקן את הכותרות המעוותות הן לגבי מספרי ההרוגים והן לגבי מהות האירוע", נמסר מהמשרד.

עלה המוות בחלונינו: 4 יהודים נעקדו על קידוש ה' במהלך תפילת שחרית בבית הכנסת בהר נוף

ארץ אל תכסי דם: מעוטרים בטלית ובתפילין נטבחו הבוקר ארבעה בני אדם על ידי רוצחים שפלים בבית כנסת 'קהילת בני תורה' הממוקם ברחוב שמעון אגסי בשכונת הר נוף בירושלים • סמוך לשעה 07:00 בבוקר, נכנסו שני מחבלים לבית הכנסת עם גרזנים, סכינים ואקדחים ותקפו את המתפללים בעיצומה של תפילת שחרית


טבח בבית הכנסת (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
טבח בבית הכנסת: ארבעה מתפללים נרצחו ושמונה מתפללים נוספים נפצעו - ארבעה מהם באורח בינוני עד קשה, בפיגוע טרור אכזרי הבוקר (ג') בבית כנסת 'קהילת בני תורה' ברחוב שמעון אגסי, בשכונת הר נוף בירושלים.

מפרטים ראשונים עולה כי מדובר בשני מחבלים שפרצו לבית הכנסת סמוך לשעה 07:00 בבוקר חמושים בגרזנים, סכינים ואקדחים, באמצעותם תקפו את המתפללים בבית הכנסת.

כוחות הצלה רבים נהרו לזירת האירוע, והחלו בהענקת טיפול רפואי לפצועים, שוטרים שהגיעו למקום חיסלו את המחבלים.

במקום נרצחו ארבעה מתפללים, בעת שהיו באמצע תפילת שחרית כוחות ההצלה מצאו אותם כשהם שוכבים ללא רוח חיים, כשהם עטופים בטלית ותפילין.


יום שישי, 7 בנובמבר 2014

רבני הבד"צ: שפיכות הדמים בירושלים - בגלל העליה להר הבית

העולים להר הבית הם אלו שאחראים לשפיכות הדמים בירושלים, כך במכתב עליו חתומים רבני בד"צ העדה החרדית • גם הרה"ר הג"ר יצחק יוסף מחה בעולים להר והאשים אותם בהסלמה

חרדים בהר הבית (צילום: ארכיון)
יממה לאחר פיגוע הדריסה בירושלים, מפרסמים רבני בד"צ העדה החרדית מכתב ובו חידוד איסור העליה להר הבית, במכתב מציינים הרבנים ששפיכות הדמים בירושלים היא בעקבות העליה להר של אותם פרצי גדר.

"רעדה אחזתנו ותחרד נפשינו על העוול הנורא אשר אנשים בדמות ובלבוש חרדי וחסידי חוטאים ומחטיאים לעבור על איסור כרת רח"ל לעלות להר הבית" פותחים רבני הבד"צ את המכתב.

בהמשך מציינים הרבנים את המכתבים שפורסמו מטעם הבד"צ בשנת תשכ"ו ובשנת תשמ"ט בדבר האיסור החמור להכנס להר הבית בזמן הזה.