יום חמישי, 30 באפריל 2015

ר"ע בני ברק לשעבר: הרב יצחק מאיר ז"ל

בגיל 95 הלך לעולמו ראש עיריית בני ברק לשעבר הרב יצחק מאיר ז"ל מחשובי וזקני חסידי גור • כיהן גם כחבר הועד המנהל של החינוך העצמאי וכיו"ר גנזך קידוש ה'

הרב יצחק מאיר ז"ל (צילום: משה גולדשטיין)
ברוך דיין האמת: בבני ברק הלך בשעות הצהריים לעולמו רבי יצחק מאיר ז"ל ראש עיריית בני ברק לשעבר ומראשי החינוך העצמאי ואגודת ישראל וזקני חסידי גור כשהוא בן 95 בפטירתו.

נולד לאביו הרב צבי מאיר בה' בטבת שנת תרע"ט בזלוב שבפולין.

בשנת תרפ"ה עלה עם אביו ובני משפחתו לארץ הקודש. כשהגיעו התיישבו במושבה בני ברק שמנתה באותה עת 660 נפשות. אביו הקים בבני ברק את בית החרושת לאריגה 'ברקאי'.

בילדותו בהיותו מששת הילדים הראשונים בעיר למד בתלמוד תורה הראשון 'ת"ת רבי עקיבא', ובישיבת גור לצעירים בעיר, לאחר מכן המשיך את לימודיו בישיבת חברון הליטאית ובישיבת שפת אמת בירושלים.

היה ממייסדי תנועת הנוער החרדית "הנוער האגודתי - צעירי אגודת ישראל" בבני ברק ושימש יו"ר הסניף.

לאחר נישואיו לנכדתו של רבה של בני ברק הרב נחמן מידודסר חזר להתגורר בעיר, התגייס לצה"ל והיה ממקימי הרבנות הצבאית לצידו של הרב שלמה גורן. במלחמת ששת הימים היה אחראי לתקופה ארוכה על כל המקומות הקדושים ששוחררו בידי צה"ל.

ברבות השנים שובץ ברשימת המועמדים מטעם "הרשימה הדתית המאוחדת" וכיהן בין השנים תשל"ד לתשל"ו כראש העיר של בני ברק, הרב מאיר ז"ל אף שימש כחבר בוועד המנהל של החינוך העצמאי, ושימש יו"ר גנזך קידוש השם.

חיבר את הספרים 'לא בחיל ולא בכח' - תולדות השירות הדתי והרבנות הצבאית בהגנה ובצה"ל. על חומותיך בני ברק א' - העשור הראשון. על חומותיך בני ברק ב' - העשור השני והשלישי 'גבורות בארץ חמדה' - פרקי היסטוריה ופעילות בישראל.

הותיר אחריו ארבעה ילדים - הרה"ח רבי יהודה מאיר, הרה"ח צבי מאיר והרה"ח רבי ישראל מאיר וחתנו הרה"ח משה שטיינמץ.

‏הלווייתו תצא הערב בשעה 18:00 מביתו ברחוב הגר"א 12 בבני ברק דרך בית החסידים דגור ברחוב יהושע, לבית החיים ויז'ניץ שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה